Меню сайту
Категорії розділу
Сковородинознавтво [12] |
Статистика
Головна » Статті » Сковородинознавство » Сковородинознавтво |
11. Поетика прози Григорія Сковороди: монографія.
Александрович Тетяна, Корпанюк Микола. Поетика прози Григорія Сковороди: монографія. – Корсунь-Шевченківський: ФОП Гавришенко В.М., 2011. – 270 с. У монографії проаналізовано художній рівень прозової спадщини Григорія Сковороди, її джерела та вплив на подальший український літературний процес. Через дослідження глибини текстової палітри, змісту та форми творів, системи образів тощо зроблено спробу всебічного розгляду поетики прози нашого письменника як органічної складової давньої національної та європейської літератур. Для літературознавців, аспірантів, вчителів-словесників, студентів-філологів, які цікавляться проблемами медієвістики. ЗМІСТ Передмова..............................................................................................................5 Розділ І. Поетика риторичної белетристики доби Бароко..........................10 1.1. Біблія - джерело духовності української літератури в добу Бароко..........................................................................................................10 1.2. Українське літературне бароко як явище загальноєвропейське 1.3. та національно-самобутнє.....................................................................19 Розділ П. Морально-етичні та навчально-етичні діалоги бароково-просвітницького напряму..................................................................................35 2.1. Висвітлення проблеми самопізнання людини Григорієм Сковородою в діалогах «Наркісс: Разглагол о том: узнай себе», «Симфоніа, нареченная Книга Асхань о познаніи самого себе».................................35 2.2. «Сродная» праця як «український феномен»..........................................40 2.3. Просвітницька поетика притч Григорія Сковороди ...............................44 2.4. Погляди Григорія Сковороди на протиріччя людського життя(«Бесѣда, нареченная двое, о том, что блаженным быть легко»,«Бесѣда 1 -я, нареченная Observatorium (СЮН)», «Бесѣда 2-я, нареченная Observatorium Specüla (еврейски - Сіон)», «Кольцо», «Брань архистратига Михаила со Сатаною о сем; легко быть благим») ........51 2.5. Щастя - найнеобхідніша й найпростіша річ у житті людини («Діалог, или разглагол о древнем мірѣ», «Разговор пяти путников о истинном щастіи в жизни [Разговор дружескій о душевном мирѣ]», «Кольцо». «Пря бѣсу со Варсавою»............................................................................59 2.6. Узагальнення поглядів письменника на життя і призначення людини в цьому світі у творі "Діалог. Имя ему - Потоп зміин".............................63 2.7. Поетика змісту діалогів..............................................................................67 2.8. Етимологія імені в прозі Григорія Сковороди.........................................81 2.9. Поетика форми діалогів..............................................................................91 Розділ ІІІ. Змітовно-художні особливості трактатів..................................................120 3.1. Спрямовування Григорієм Сковородою етичних християнських засад на сучасний йому стан суспільства..........................................................................................120 3.2. Морально-повчальне значення алегоричного тлума¬чення Біблії у творах «Убуждшеся видѣша славу его», «Книжечка о чтеніи священнаго писанія, нареченна Жена Лотова»......................................................................................................124 3.3. Сковородинівська концепція "істинної людини" в трактатах «Да лобжет мя от лобзаній уст своих!». «Начальная дверь ко христіанскому добронравію» ...............132 3.4. Кордоцентрична система Григорія Сковороди як складова української ментальності.................................................................................................................141 3.5. Символічність барокової літератури та творів письменника............................147 3.6. Поетика змісту трактатів................................................................................................158 3.6. Поетика форми творів...............................................................................................166 Висновки.................................................................................................................................178 Список використаної літератури...................................................................................185 Покажчик імен та назв.......................................................................................................219 Додатки (навчально-методичні рекомендації з давньої української літератури)....234 | |
Переглядів: 938 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |