Меню сайту
Категорії розділу
Сковородинознавтво [12] |
Статистика
Головна » Статті » Сковородинознавство » Сковородинознавтво |
5. Григорій Сковорода – джерело духовної величі та сучасність (матеріали Переяслав-Хмельницьких 10-11-12-х Сковородинівських читань)
Григорій Сковорода – джерело духовної величі та сучасність (матеріали Переяслав-Хмельницьких 10-11-12-х Сковородинівських читань) / Відпов.ред.проф. М.П. Корпанюк. – 2006. - 529с. Пропонована книжка є збіркою науково-теоретичних праць, розвідок, в якій продовжується розпочатий в попередніх збірках "Сковорода Григорій. Дослідження. Розвідки. Матеріали” (К., 1992), "Сковорода Григорій: образ мислителя” (К., 1997), "Сковорода Григорій: ідейна спадщина і сучасність” (К., 2003) аналіз творчого доробку нашого любомудра в контексті національної та світової культури. Подані статті, розвідки науковців відтворюють розмаїття поглядів і підходів до філософської, педагогічної та літературної спадщини Г.Сковороди. Для фахівців, аспірантів, студентів, усіх, хто цікавиться національною культурою, духовністю, наукою. Зміст Передмова "Нова зустріч із духовним джерелом українців"…………………..3 Розділ І Творчість Григорія Сковороди в історико-філософському, педагогічному контексті Марія Кашуба. Григорій Сковорода в контексті доби Просвітництва……….............5 Іван Стогній. Моральні функції філософії Г.С.Сковороди…………………...........15 Микола Попов. Г.С.Сковорода – людина і філософ…………………………………..28 Юрій Підборський. Ідеї морального виховання дітей у творчій спадщині Григорія Сковороди…………………………………….......................40 Віктор Постовий. Велич духу і серця українського філософа Г.С.Сковороди………...44 Олена Сирцова. Філософсько-апокрифічна тріадологія Сковороди і Тринітарний трактат Адама Зернікау……………………………......54 Наталія Юхименко. Вплив ідеї "спорідненої праці” Г.Сковороди на формування філософських поглядів представників Київської філософської школи……………………………………….67 Дарина Тетерина-Блохин. Деякі дані про родовід та оточення Г.С.Сковороди (за архівними матеріалами)…………………………………………...73 Андрій Будугай. Взаємозв’язок понять щастя і свободи у філософських поглядах Григорія Сковороди та в теософії………………………....92 Світлана Грабовська. "Споріднена праця” як запорука самовираження особистості…………………………………………………….……...103 Петро Довбня, Дмитро Довбня. Проблема здобуття людиною істинного знання крізь призму поглядів Г.Сковороди………………………………...112 Олена Кравченко. Пізнавальні аспекти філософії Г.Сковороди і професорів Києво-Могилянської академії………………………..123 Андрій Кузьменко. Історико-філософське осмислення Григорієм Сковородою національної ідеї державності……………………………………….132 Віктор Куц. Григорій Сковорода – вчитель "сродної праці” і досягнення щастя………………………………………….…..........144 Алла Рубан. Етично - релігійні домінанти українського світогляду у філософії серця Г.Сковороди та П.Юркевича…............................151 Леонід Чирка. Ідеал вибраної людини у філософії Г.Сковороди та Ф.Ніцше: компаративний аналіз………………………………………………..162 Розділ ІІ Творчість Григорія Сковороди в літературному контексті Петро Білоус. Ейдос дороги в ліричних творах Г.Сковороди…….……………….176 Тетяна Бовсунівська. Риторика мовчання і поезія Григорія Сковороди….........................182 Микола Корпанюк. Тема й образ любові в поетичній творчості Григорія Сковороди………………………………….........................191 Микола Корпанюк. Тема та образ суєти у віршовій творчості Григорія Сковороди……………………….…………........................205 Микола Корпанюк. Тема та образ гріха в поезії Григорія Сковороди…….....................220 Володимир Погребенник. Учительна мудрість Григорія Сковороди – лірика і байкаря……..235 Людмила Ромащенко. Художня інтерпретація постаті Григорія Сковороди в українській історичній прозі другої половини ХХ століття………………………..........................243 Микола Сулима. Роман Варвари Чередниченко "Молодість Григорія Сковороди”…………………………………..250 Анатолій Ткаченко. Крізь призму метричної плюри валентності……………………….254 Ганна Токмань. Інтерпретація як літературне і філософське явище………………..266 Віталій Шевченко. Григорій Сковорода у спогадах та перших дослідженнях….……..276 Катерина Борисенко. Символіка "греко-слов’янської” великодньої проповіді золотої доби українського барокко (На матеріалі проповідей Лазаря Барановича)……………………...…………………………...295 Святослав Воїнов. А.З.Стеллецький – приятель Г.Сковороди….………………….…..302 Леонід Козубенко. Постать українського філософа у поемі-симфонії П.Тичини "Сковорода”…………………….……………………..….306 Леонід Козубенко. Постать Григорія Сковороди в романі В.Шевчука "Предтеча”………………….…………………………...310 Наталія Левченко. Людина як універсальний символ життя у системі біблійної герменевтики Григорія Сковороди………………………313 Наталія Левченко. Архетип фігури, знаку, символу в прозі Г.Сковороди…….….......319 Ярослав Мишанич. Людина і світ в "Історії русів”. Літературний аспект (Спроба порівняльного аналізу)……………………….....................333 Людмила Мостова. Климентій Зіновіїв і Григорій Сковорода: до питання спадкоємності художніх ідей…………………………..343 Геннадій Нога. Григорій Сковорода. Мандрівка крізь життя. Поетична інтерпретація……………………………………………...354 Андрій Підпалий. "Сковородинські думи” Володимира Підпалого як концепція світу……………………………………………………363 Ганна Потапенко. Вивчення в школі вірша Григорія Сковороди "Ой ти пташко жовтобоко”………………………………………....366 Оксана Свириденко. Сковородинівські мотиви в структурі міфосвіту Олекси Стороженка………………………………………………….371 Наталія Смірнова. Морально-етичні засади творчості Григорія Сковороди та Ларошфуко………………………………………….......................377 Віра Сулима. Інтерпретація євангельської теми преображення господнього у філософських трактатах Григорія Сковороди (XVIII cт.) і проповідях Василя Гречулевича (ХІХ ст.)………………..............385 Тетяна Александрович. Поетика символів христа і серця у прозі Г.С.Сковороди………..……………………………………...396 Ольга Будугай. Розвиток сковородинівської ідеї "сродної праці” у пригодницько-шкільних повістях для дітей 1960-1980-х років (На матеріалі прози О.Огульчанського, Б.Комара, А.Давидова)……………………..………………………..408 Катерина Каплюк. Філософські параметри художнього хронотопу роману Романа Іваничука "Орда”……………………………………………419 Валентина Нікітіна. Переяславці – герої творів Г.С.Сковороди…………………………426 Володимир Подрига. Григорій Сковорода та розвиток української російськомовної літератури…………………………………………435 Людмила Рудницька. Вивчення індивідуального стилю Григорія Сковороди на заняттях з дитячої літератури у педагогічному коледжі…………………………………………….445 Лариса Ткаченко. Філософські мотиви поеми М.Вороного "Євшан-зілля” в рецепції юного читача…………………………………..................455 Розділ ІІІ Мовознавчі питання і творчість Григорія Сковороди Тетяна Ковалевська. Теорія емпатичної комунікації у світлі філософських концепцій Г.Сковороди……………………………..467 Тетяна Гаврилова. Функціональне навантаження ономів у творах Г.Сковороди………………………………………………….476 Надія Дига. Сутність ідеї сковородинівського самопізнання в навчально-виховному процесі учнів загальноосвітньої школи…...482 Людмила Довбня, Інна Довбня. Лексико-семантичні особливості мови віршів Григорія Сковороди………………………………………………….488 Людмила Кожуховська. Етнолінгвістична концепція Григорія Сковороди в жанрі притч………………………………..………………………..495 Тамара Товкайло. Фразеологічні одиниці в лінгвосистемі творів Григорія Сковороди…………………………………….....................504 Андрій Будугай. До питання про духовний сенс імені та псевдоніму Григорія Сковороди (на матеріалі сковородинознавчих праць Григорія Верби)……………………………………………….509 Наталія Бутник. Лексико-семантичні прийоми увиразнення тексту в прозових творах Григорія Сковороди………………………………520 Олександр Тупиця. Композиційна роль безеквівалентної лексики в поезії Г.С.Сковороди………………………………………………...528 Додатки Раїса Танана. Сковорода і Харківщина……………………………………………..537 Відомості про авторів статей………………………………………………...543 | |
Переглядів: 1217 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 2 | |||
| |||