« Серпень 2013 » | ||||||
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 2013 Серпень
- 2013 Вересень
- 2013 Жовтень
- 2013 Грудень
- 2014 Березень
- 2014 Вересень
- 2014 Жовтень
- 2014 Листопад
- 2015 Січень
- 2015 Квітень
- 2015 Липень
- 2015 Серпень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Березень
- 2016 Квітень
- 2016 Травень
- 2016 Червень
- 2016 Жовтень
- 2016 Листопад
- 2017 Квітень
- 2017 Травень
- 2017 Червень
- 2017 Липень
- 2017 Серпень
- 2017 Вересень
- 2017 Жовтень
- 2017 Листопад
- 2017 Грудень
- 2018 Січень
- 2018 Лютий
- 2018 Березень
- 2018 Квітень
- 2018 Вересень
- 2018 Листопад
- 2018 Грудень
- 2019 Лютий
- 2019 Вересень
- 2020 Травень
- 2021 Грудень
21:30 «ApPleinAir» у Національному літературно-меморіальному музеї Г.С.Сковороди | |
У
Сковородинівці на Слобожанщині цими днями було гучно й людно. Щойно відгуляли
День села та День визволення, а до свята Преображення Господнього, що в народі
називається Яблучним Спасом, у Національному літературно-меморіальному музеї
Г.С.Сковороди підготували спеціальну
«яблучну» програму для відвідувачів. Під час яблучного пленеру тут створювали
арт-об’єкти, грали у спеціально підібрані конкурси, слухали
сучасну поезію та варили варення під відкритим небом. Яблуня справедливо вважається одним
із найдавніших рослинних символів української культури. Бог створив ідеальну
яблуню – Дерево життя, її цвітіння – «ніжна молитва про майбутнє плодоносіння»,
а плід її – яблуко – це символ цілісності, земних бажань; попередження про
шкідливість переситу; символ початку всіх речей. У слов’ян з яблуком, яке, як
відомо, було атрибутом богині кохання Лади) пов’язані численні ритуали любовної
магії. Наприклад, якщо у сприятливий час розрізати яблуко навпіл, у середину
його вкласти записку з іменем коханої людини й, зв’язавши половинки, залишити
плід на сонці – то, коли яблуко почне всихати, закохані відчуватимуть сильнішу
прив’язаність одне до одного. Саме тому в поезії яблуко найчастіше є символом
кохання, вроди, спокою. А от у Григорія Сковороди образ яблуні теж зринає часто,
він говорить, що все у світі тримається біля свого єства, як тінь біля яблуні,
що тільки істина вічна, а ми в ній, немов яблуня у своєму зернятці, сховані.
Про це та про образ саду розповідали під час освітньої програми. А по
завершенні заняття в музеї, всі перемістилися до саду – там уже чекали музейні
працівники, щоб провести конкурси під загальною назвою «Котилося ябко». Діти,
що приїхали сюди із табору «Берізка»,
радо взяли участь у яблучній естафеті, танцювали із яблуком на голові, складали
командами «яблучні» пазли, до того ж мали це зробити, не зронивши жодного
звуку. Прочитати свої вірші про яблука цього дня до
Сковородинівки приїхали Олена Руда та Олег Коцарев із Харкова, Тетяна Мілевська
з Миколаєва та Лариса Омельченко з Дніпропетровщини. Тетяна Мілевська
зауважила: – Насолоджуюсь тут кожною миттю – повітрям, атмосферою
гармонії, неймовірними пахощами антонівки. Якщо в музеї й надалі проводитимуть
такий пленер, я щорічно приїжджатиму до Сковородинівки з Миколаєва. Повірте,
воно того варте. Але найголовніше – це створення композицій із яблук. Вітер
заплутувався у «Яблучній мелодії» – між двох яблунь було натягнуто нотний стан,
на якому розгойдувалися яблучка-ноти, створюючи запис давньої колядки про
зелену яблунь, що зродила червоне яблуко. Створили і «Тінь яблука» – виклали
обриси яблуні зеленими та червоними яблуками, проілюструвавши теорію Григорія
Сковороди про видиме і невидиме. А Юлія Коваленко, начальник відділу зв’язків
із громадськістю музею-квартири Павла Тичини (Київ), виладувала
сонячно-яблучний годинник, адже Сковорода говорив, що найтяжча з утрат – це
втрата часу. Завершилося свято чаюванням – усі пригощалися травяним
чаєм та смакували яблучним варенням, яке зварили тут-таки, на вогнищі. А бокаті
баночки із варенням та словами «Яблуко Сковороди – друзям музею» відправляться
на знак вдячності за втілення спільних проектів до музеїв Сковороди у Чорнухах
і Переяславі, музею-квартири Тичини та Харківського і Білгородського літературних музеїв. | |
|
Всього коментарів: 0 | |